loading...

دنیای سلامت

برای کودکان ، صدای صدای والدین می تواند همه را در احساسات و پاسخ های آنها تغییر دهد. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر او از صدای \"کنترل کننده\" صدا استفاده کند ، نوجوانان به احتمال زیاد به مادرشان پ

hamid بازدید : 45 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

برای کودکان ، صدای صدای والدین می تواند همه را در احساسات و پاسخ های آنها تغییر دهد. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر او از صدای "کنترل کننده" صدا استفاده کند ، نوجوانان به احتمال زیاد به مادرشان پاسخ نمی دهند.

دختر مادر و نوجوان

یک مطالعه جدید به نقشی که صدا در هنگام برقراری ارتباط با نوجوانان ایفا می کند ، می پردازد.

این تحقیق که دکتر نتا وینشتاین از دانشگاه کاردیف انجام داد ، بیش از 1000 نفر در سنین 14 تا 15 سال را درگیر کرد.

 

این مطالعه اولین نوع از این نوع است که به نحوه واکنش مردم هنگام دریافت دستورالعمل از مادرشان به صدای مختلف صدا پاسخ می دهد.

 

این مطالعه شامل مجله Developmentology Psychology است که شامل 486 مرد و 514 زن در گروه سنی هدف بود.

 

دانشمندان به طور تصادفی هر شرکت کننده را به یکی از سه گروه اختصاص دادند. آنها سپس در هر گروه 30 پیام ضبط شده از مادران نوجوانان را پخش کردند. کلمات پیام یکسان بودند ، اما زنان از سه صدای مختلف صدا استفاده می کردند.

 

اهمیت لحن

مادران پیام ها را با صدای بلند تحویل می دادند که یا کنترل کننده ، حامی استقلال یا بی طرف بودند.

 

این تیم صدای کنترل کننده را به عنوان مواردی که به نظر می رسد تلاشی برای فشار یا اجبار سوژه ها برای انجام یک اقدام خاص است ، تعریف کردند ، در حالی که در عوض ، لحن حامی استقلال ابراز تشویق و پشتیبانی می کرد.

 

این عبارات همه دستورالعملهای خاصی بودند که محور مدرسه یا کارهای مدرسه بودند ، مانند: "امشب این کتاب را خواهید خواند" یا "اکنون زمان آن است که به مدرسه برویم".

 

پس از اینکه نوجوانان به پیام ها گوش فرا دادند ، آنها نظرسنجی را درمورد اینکه چگونه مادرشان دستورالعمل هایی را با صدای خاص صدا صادر کرده است ، انجام دادند.

 

كسانی كه صدای كنترل صدا را شنیدند ، واكنش منفی بیشتری نسبت به دستورالعملها نشان دادند. برعكس ، كسانی كه با استفاده از صدای حمایت كننده از استقلال به مادر گوش می دادند ، پاسخ های مثبتی داشتند ، به ویژه در مقایسه با كسانی كه پیام ها را با صدای بی طرف خنثی می شنیدند.

 

نویسندگان نتیجه می گیرند که نتایج آنها "حاکی از آن است که نحوه سخنرانان تنظیم صدا در هنگام شنیدن همان پیام های کلامی ، بر پاسخ های عاطفی ، رابطه ای و رفتاری نوجوانان تأثیر می گذارد."

 

نوجوانان والدین

نوجوانان والدین می توانند چالش برانگیز باشند ، و والدین یا مراقبان می توانند در استفاده از یک لحن محکم تر برای برقراری ارتباط در هنگام استرس یا خسته شدن یا احساس فشار تحت فشار ، آسان باشند. با این حال ، همانطور که این مطالعه نتیجه گیری می کند ، آن لحن ممکن است نتایج مورد نظر خود را برای آنها به دست نیاورد.

 

نوجوانان ، دقیقاً مانند کودکان کوچکتر ، توجه مثبت را جلب می کنند. بسیار مهم است که یک نوجوان بتواند صحبت کند و به همان اندازه مهم است که با دقت به آنچه می گوید باید گوش دهد.

 

وینشتین خاطرنشان کرد: نکته اساسی که والدین و مربیان باید از این مطالعه کنار بیایند این است که صدا و سیما هنگام مراجعه به نوجوانان مهم است.

 

"احتمالاً نوجوانان احساس نگرانی و شادابی بیشتری می کنند و در نتیجه ، آنها وقتی که والدین و معلمان به جای فشار دادن صدای صدا ، بیشتر از دیگران حمایت می کنند صحبت می کنند."

 

دکتر نتا واینشتین

پروفسور Silke Paulmann ، نویسنده این پژوهش ، از دانشگاه اسکس ، همچنین خاطرنشان كرد: "این نتایج به خوبی نشان می دهد كه صدای ما چقدر قدرتمند است و انتخاب لحن مناسب برای برقراری ارتباط در همه گفتگوهای ما بسیار مهم است."

 

همانطور که نویسندگان می نویسند ، "تقریباً چیزی درمورد نقشی که ممکن است صدای صدا در ایجاد تعامل داشته باشد شناخته نشده است." این مطالعه ، گرچه نسبتاً كوچك است ، اما اولین قدم در جهت ایجاد تفاهم است.

 

نویسندگان همچنین محدودیت های مختلفی را گوشزد می کنند ، از جمله اینکه آنها فقط صدای زنان را به شرکت کنندگان می نواختند. دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را انجام دهند تا به آنها کمک کند تا به وضوح میزان تأثیر صدای صدا را درک کنند.

 

با پیشروی ، تیم امیدوار است این اطلاعات را گامی به جلو برد تا ببیند چگونه صدای صدا می تواند بر پاسخهای بدنی ، از جمله ضربان قلب و واکنش هدایت پوست تأثیر بگذارد. محققان همچنین بررسی می کنند که این نوع اثرات چه مدت دوام دارند.

 

اگرچه این مطالعه شامل صدای پدران نشده است ، اما نویسندگان معتقدند که هر والد یا مراقب باید بتواند از این یافته ها برای کمک به یافتن زمینه مشترک با نوجوان خود استفاده کند و به جای مطالبه از آنها ، نتایج را تشویق کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 338
  • بازدید سال : 3,580
  • بازدید کلی : 22,171